Obiceiul de a bea zilnic trei sau mai multe cani de ceai verde sau negru poate reduce riscul de a suferi un atac de cord cu pana la 21%, este concluzia unui studiu prezentat la conferinta internationala pe tema atacului de cord, organizata de Asociatia Americana pentru Studiul Inimii (American Heart Association’s International Stroke Conference) in perioada 17-20 februarie, in San Diego, California, SUA.
Studiul a fost realizat la o universitate renumita din SUA: University of California, Los Angeles (UCLA) si a fost publicat in revista medicala Stroke. Printre finantatorii studiului s-a numarat si Institutul de cercetare Lipton (Lipton Institute of Tea), din Marea Britanie.
Din acest studiu a rezultat ca obiceiul de a bea ceai verde si negru contribuie in mod semnificativ la reducerea riscului de atac de cord – mai exact, de infarct de miocard. Studiul este de tip meta-analiza: analiza realizata pe baza rezultatelor si datelor din mai multe studii. Astfel, folosind datele existente in alte noua studii, date referitoare la 4.370 cazuri de atac de cord, cercetatorii care au realizat studiul au aflat ca oamenii care beau zilnic 3 sau mai multe cani de ceai au un risc mai scazut cu 21% de a suferi un atac de cord fatal sau non-fatal, comparativ cu oamenii al caror consum mediu zilnic de ceai verde sau negru este mai mic de o cana de ceai.
Cercetatorul de la UCLA care a condus studiul, Dr. Lenore Arab, PhD, Profesor la Departmentul de Medicina, Departamentul de Biochimie si la Scoala de Medicina David Geffen, din cadrul UCLA, a explicat: “Aceasta meta-analiza sugereaza faptul ca o crestere a consumului zilnic de ceai la 3 cani poate reduce riscul de infarct de miocard cu 21%. Concluziile studiului se refera la consumul de ceai negru si verde, facut din frunzele arborelui de ceai, nu la ceaiurile din alte plante. Este prematur sa indicam care substanta anume din frunzele de ceai – teanina, flavonoidele sau catechinele – contribuie la reducerea riscului de infarct de miocard”.
Dr Paul Quinlan, Research Director la Lipton Institute of Tea, a adaugat: “In ultimii ani, din ce in ce mai multe studii, realizate in domenii diferite, au aratat ca un consum regulat de ceai are beneficii semnificative asupra performantelor mentale si asupra sanatatii organismului. Acest nou studiu adauga un nou efect benefic – reducerea riscului de infarct – la lista numeroaselor beneficii ale ceaiului, printre care se numara hidratarea, continului ridicat de antioxidanti, imbunatatirea performantelor cognitive si rolul important jucat de ceai in imbunatatirea igienei orale si in prevenirea cariilor. Ne bucuram ca am contribuit la finantarea acestui studiu, care ne-a ajutat sa aprofundam intelegerea rolului pe care-l joaca ceaiul in starea de bine a organismului”.
Atacurile de cord si atacurile cerebrale sunt, la nivel mondial, pe locul doi in lista celor mai frecvente cauze de deces, si sunt, de asemenea, unul dintre principalii factori care cauzeaza dizabilitati – in conditiile in care in fiecare an au loc 20 de milioane de atacuri de cord si atacuri cerebrale. Acest studiu se refera in special la reducerea riscului de a suferi un atac de cord – care are loc atunci cand un vas de sange este blocat – si nu se refera la un atac hemoragic, care are loc atunci cand un vas de sange din creier se sparge sau se rupe, iar sangele se scurge in creier. Dintre toate cazurile de atac, 83% sunt infarcturi de miocard, atacurile cerebrale fiind mai putin frecvente.
Studiul “Green and Black Tea Consumption and Risk of Stroke: A Meta analysis”, este publicat integral in editia online a revistei Stroke: stroke.ahajournals.org.
- final -
Nota
Lipton Institute of Tea este un institut de cercetare al companiei Unilever, dedicat studiului ceaiului clasic (provenit din frunzele arborelui de ceai). Cu sediul central in Sharnbrook, localitate britanica aflata in apropierea Londrei, institutul este finantat integral de Unilever si lucreaza atat cu propriii experti, cat si cu cercetatori externi, pentru a descoperi noi proprietati ale ceaiului si efectele lor asupra sanatatii fizice si mentale.
Lipton Institute of Tea publica reviste si jurnale academice, in care comunica beneficiile ceaiului. De asemenea, are propria sa publicatie destinata nespecialistilor, “The Lipton Institute of Tea Quarterly Tea Science Review”, in care trece in revista cele mai recente descoperiri-cheie, rezultate din studiile stiintifice interne si externe, intr-o forma accesibila publicului larg.
Lipton Institute of Tea detine si opereaza, la sediul sau din Sharnbrook, cea mai nordica “plantatie” de ceai. Aceasta plantatie permite studierea ceaiului intr-un mediu controlat, in care sunt cultivate mostre reprezentative de ceaiuri din intreaga lume. Aici, drumul pe care-l parcurge ceaiul de pe plantatie si pana in ceasca – in urma uscarii si procesarii – este mai scurt decat de obicei.
Mai multe informatii despre Lipton Institute of Tea se gasesc pe site-ul: www.liptoninstituteoftea.org